Thursday, January 27, 2011

RAJAWALI !

HAHA ! bertemakan title aq ni .. memang semangat RAJAWALI lah katakan .. ini sebenarnya rumah sukan aq di sekolah .. hoho , RAJAWALI mewakili rumah sukan warnaaaaa MERAH la ... aq berasa bersemangat yang teramat untuk sukan tahunan kerana tahun ini adalah tahun terakhir aq , jadi maw buatlah kenangan yang tidak akan terlupa :) ... Semasa kami ada perjumpaan rumah sukan , ramai juga lah ahli2 Rajawali :) .. AJK2 guru aq xberapa ingat , tetapi klu bagi pelajar , ada yg aq ingat bab kawan2 :D ..

AJK2 PELAJAR !

Pengerusi : Mohd Yassin
Pen. pengerusi : NurHalimah
Setiausaha : *lupa*
Pen. Setiausaha : Muji Debra-klu x silap-
Bendahari : Roland M.
Pen. Bendahari : Siti Farhani@Farra
Ajk form 1-4 tak ingat nama dorang .. so skip pegi form 5
AJK Form5 : Suziera@Bieyz

Haaaa , ini lah pelajar2 yang terpilih :D .. bagi Motto kami pulak , aq ada cadangkan idea .. iaitu ''Tahun ini Tahun kami , Rajawali beraksi lagi'' .. ok la ni tapi panjang , cikgu maw yang pendek .. hoho , selepas bincang punya bincang , suda dapat yang tetap punya iaitu ''Rajawali ! Rajawali ! Rajawali ! Bangkit LAGI !'' .. haha , boleh la ni , :D kami mahu bangkit dari kekalahan tahun lalu yang menewaskan kami iaitu Rumah KENYALANG .. LOL ! Yuran tahunan RM2 .. murah tu memang murah tapi kualiti makanan tu bah tidak sedap .. klu rm5 boleh2 lagi , ini rm2 aq rasa setakat nasi ma ikan goreng .. itu seja -__________-'' ... aq pun heran lah dgn budak2 kicik skg ..... HOHO ! selepas habis ber meeting la katakan ... skg bagi ikut acara2 ! Tahun ni aq mahu aktifffff .. aq telah mengikuti LOMPAT JAUH sama LARI 400M ... fuuuh , makin kurus lah aq ne yaaah :D ..








Buatlah kenangan terindah di saat-saat akhir ketika berada di tempat yang kau akan tinggalkan tidak lama lagi.... :)

Tuesday, January 25, 2011

Apa yang berlaku tadi ?

Hari rabu telah tiba .. hanya beberapa hari lagi sebelum cuti bermula :D . Namun masa cuti tu ada juga kami kena bagi latihan2 yang perlu di siapkan semasa holiday ini .. tapi aq bertekad untuk siapkan kerja sekolah ini dalam masa dua hari sebelum 31hb ... hehe . sistematik jua pelan ini :P baiklah .. blog niari aq akan menceritakantyang berkaitan dengan TAJUK BLOG aq yang di atas tu :P
.
.
.
.
.

Sebelum aq sampai ke sekolah .. aq bergegas maw kejar bas skola .. skali sudah sampai di persimpangan dekat rumah .. ada suda tu bas skola maw melimpas suda .. sekali kira2nya maw jua aq p persimpangan di jalan raya besar tggu bus .. tapi mcm ragu2 pula .. dalam pikiran aq masa tu ''eh?! bas doraemon kah tu ? maw p persimpangan tu kah atau tidak ? aduh , tiapa lah.. tggu trip2 ja lah -____-..'' .. Jadi aq tggu2 lah .. sekali masa menunggu tu , ada pula bus doraemon tu .. baru maw kuar .. jadi mengikut teori , aq tersalah bas sudah tadi tu .. betapa leganya hati ku .. tidak pyh bersusah-susah pegi simpang jauh tu maw tggu bas ataupun lambat sampai ke skola .. Nasib jua aq tidak shout minta tggu sama bus yang aq tersalah anggap tu .. haha ! malu tu :P .. Jadi sampai lah di skola , breakfst sama rakan2 trsyg -eceh- .. semasa budaya pagi tu , hujan mula menitik di tgn ku kitika berbaca doa .. serentak dgn rakan2 ku berkata ''aik ? hujanlah ...'' tapi klu hujan semasa ari isnin , perhimpunan rasmi tu baru lah best .....Masa ketiga iaitu SEJARAH .. saat2 yang genting .. kerna hari ni bentang tentang tokoh2 yang pernah berjuang untuk tanah melayu :) .. giliran kami ok2 seja , hanya di tanya soalan pastu abis .. sekali tiba masa kumpulan kawan aq yang ''blur2'' ... dia membentang tentang Yamtuan Antah .. semasa sesi bertanya2 tu , aq tanya lah apakah perjanjian yang sekian2 .. patutnya dia bagi jawapan yang terus to the point yang berkaitan dalam bentangan tu ... tapi dia balas padaku ''uhmm , perjanjiannyaaaa .. cuba lah cari di buku2 atau internet''.. WOW ! jwpn yang telah membuatkan kami ketawa terbahak2 lah .. lepas tu , rehaaaaat ..

Pada masa akhir , iaitu ICT , kami di ajar maciam mana maw buat webpage dan sekian2 .. kami buat lah , salin tu HTML - HyperText Markup Language - dan masukkan di dalam browser .. webpage aq berjaya dihasilkan :D rasa gembira juga lah .. selepas kami berjaya buat BASE tu ... cikgu telah bagi tugasan lah create/decorate tu webpage yang kami hasilkan .. susah ka senang tu ah .... cuba2 lah dulu .. hoho.. jadi inilah ilmu yang baru kami pelajari .. ini seja cerita yang ada :D haha .. tataaa

BARU KU SEDARI !

BARU  KU SEDARI !
bahawa ... semasa aq tengah kemas kini blog .. Blog aq bulan januari ni baru SATU yang kena post .. menakjubkan jua la bagi aq .. haha ! sedangkan hari2 lah aq menatap laptop ini .. rajin lagi kawan ku si EiyQa posting blog dia .. aq seja tergendala . tsk tsk tsk .... Namun aq akan cuba luangkan masa juga untuk blog aq ne .. cantik suda kena kemas kini ... :D aucaaak !
Keadaan aq sekarang seperti biasa sahaja .. belajar pun macam biasa .. CNY pun nak tiba dah ne .. mulai 31/1 kami akan bercuti .. tapi apalah maw di buat time cuti tu . paling2 tidur , bangun , mandi , makan pastu .... tidur balik .. klu maw berjalan , income kena ada sama teman2 yang free .. tapi majoriti banyak juga la yang akan jalan2 tu .. plan aq semasa cuti belum di tentukan juga .. mungkin aq akan siapkan kerja2 yang di bagi baru lah enjoy jalan2 sebentar .. Di sekolah ketika kami perhimpunan ustazah kami telah memberitahu ttg pjg tudung bagaimana and etc2 sejak dari tahun lalu lagi .. lepas CNY ni , tudung tu mesti ikut kriteria.. tidak jua aq maw ckp bukan2 tapi klu ada pelajar yang tidak selesa ka , x cukup duit lagi maw membeli tudung yang ikut kriteria tu .. xkan maw di paksa ... kadang2 skola kami ne .... strict juga ... sukan tahunan pun di tukar pada bulan JUN .. lama nya lagi tu .. kami yang SPM candidate pun rasa x senang bab maw dekat2 spm bru ada aktiviti yang melibatkan terbuangnya masa ..lepas tu , kementerian telah tetapkan 1Pelajar 1Sukan .. maksudnya , setiap seorang pelajar itu mempunyai 1 sukan untuk diikuti dalam sukan tahunan .. sumanya sukan BALAPAN SAHAJA ! lepas tu , sukan TARA akan diadakan selepas CNY .. agaknya sistematik ka ? humm , itu badan2 guru sahaja yang tahu .. harap tiadalah masalah sepanjang tahun ini .. lancar lah semuanya .. amin ..
cerita berakhir di sini .. kalau ada apa2 update akan di postingkan jua :D

Tuesday, January 18, 2011

SAYA SUCKsSsS ! :D

berkenaan dengan TITLE aku ne ...
bukannya aq ne benar2 suckss ya . hohohoho ...
Tajuk ja tu ..


OK ! cerita yang sebenarnya ..
Tahun ne sibuk tahap gaban .. seperti kawan ku EiyQa katakan .. sampaikan kasut pun tidak tercuci .. hahahahhaa ... kisah benar ..
kerja rumah baaanyak , kerja sekolah baaaanyak , hal pun baaaaaaanyaaak !
boleh menyebabkan remaja dapat migrain awal gini ne ....
Blog ne pun lama tidak berlayan sedangkan aq ne on9 dari pagi smpai mlm ... isk3 ...
berkenaan dengan cerita2 yang lain . uhm , mcm xda cerita laaaa ...

OYAH ! berkenaan dgn KES semalam .................. mmg sangat hati x boleh menerimanya , namun aq tak berputus asa .. malah memujuknya !
xsanggup lah di jauhkan buat se..la..ma..nyaaaaaa ...
kebelakangan ni pun aq dengar lagu yang sama seja ... menunggu lagu yang baru seja ini .. == ohoooo ...


Ne cerita lain lagi .. kebelakangan ne .. aq kuat mengacau kawan2 aq .. hahaha .. Mangsa utama ialah EiyQa ! aq slalu poke2 dia .. sampaikan dia merajuk XD hohohoho . tapi apa2 pun dia tetap sayang saya .. kan .. :P

rassanya cerita aq ne makin xlogik pula di baca .. so berhenti dulu lah . sambung di kemudian hari :D taaa