Hari rabu telah tiba .. hanya beberapa hari lagi sebelum cuti bermula :D . Namun masa cuti tu ada juga kami kena bagi latihan2 yang perlu di siapkan semasa holiday ini .. tapi aq bertekad untuk siapkan kerja sekolah ini dalam masa dua hari sebelum 31hb ... hehe . sistematik jua pelan ini :P baiklah .. blog niari aq akan menceritakantyang berkaitan dengan TAJUK BLOG aq yang di atas tu :P
.
.
.
.
.
Sebelum aq sampai ke sekolah .. aq bergegas maw kejar bas skola .. skali sudah sampai di persimpangan dekat rumah .. ada suda tu bas skola maw melimpas suda .. sekali kira2nya maw jua aq p persimpangan di jalan raya besar tggu bus .. tapi mcm ragu2 pula .. dalam pikiran aq masa tu ''eh?! bas doraemon kah tu ? maw p persimpangan tu kah atau tidak ? aduh , tiapa lah.. tggu trip2 ja lah -____-..'' .. Jadi aq tggu2 lah .. sekali masa menunggu tu , ada pula bus doraemon tu .. baru maw kuar .. jadi mengikut teori , aq tersalah bas sudah tadi tu .. betapa leganya hati ku .. tidak pyh bersusah-susah pegi simpang jauh tu maw tggu bas ataupun lambat sampai ke skola .. Nasib jua aq tidak shout minta tggu sama bus yang aq tersalah anggap tu .. haha ! malu tu :P .. Jadi sampai lah di skola , breakfst sama rakan2 trsyg -eceh- .. semasa budaya pagi tu , hujan mula menitik di tgn ku kitika berbaca doa .. serentak dgn rakan2 ku berkata ''aik ? hujanlah ...'' tapi klu hujan semasa ari isnin , perhimpunan rasmi tu baru lah best .....Masa ketiga iaitu SEJARAH .. saat2 yang genting .. kerna hari ni bentang tentang tokoh2 yang pernah berjuang untuk tanah melayu :) .. giliran kami ok2 seja , hanya di tanya soalan pastu abis .. sekali tiba masa kumpulan kawan aq yang ''blur2'' ... dia membentang tentang Yamtuan Antah .. semasa sesi bertanya2 tu , aq tanya lah apakah perjanjian yang sekian2 .. patutnya dia bagi jawapan yang terus to the point yang berkaitan dalam bentangan tu ... tapi dia balas padaku ''uhmm , perjanjiannyaaaa .. cuba lah cari di buku2 atau internet''.. WOW ! jwpn yang telah membuatkan kami ketawa terbahak2 lah .. lepas tu , rehaaaaat ..
Pada masa akhir , iaitu ICT , kami di ajar maciam mana maw buat webpage dan sekian2 .. kami buat lah , salin tu HTML - HyperText Markup Language - dan masukkan di dalam browser .. webpage aq berjaya dihasilkan :D rasa gembira juga lah .. selepas kami berjaya buat BASE tu ... cikgu telah bagi tugasan lah create/decorate tu webpage yang kami hasilkan .. susah ka senang tu ah .... cuba2 lah dulu .. hoho.. jadi inilah ilmu yang baru kami pelajari .. ini seja cerita yang ada :D haha .. tataaa
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.